معرفی ورزش های بدون توپ

شنیدن واژه‌ی “ورزش” ممکن است تصویر رشته های ورزشی مثل فوتبال، بسکتبال، بیسبال و فوتبال آمریکایی در ذهن‌تان بیاید. ولی ورزش ‌های بدون توپ و ورزش‌های رقابتی و چالش‌برانگیز زیادی هستند که در آنها نیازی به پرتاب، گرفتن و ضربه به توپ نیست.بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای تلاش می‌کنند که توسط ورزش به برتری برسند، اهداف خود را محقق کنند و روحیه‌ و اخلاق ورزشی را یاد بگیرند که این‌ها به هیچ وجه شامل کار با توپ نمی‌شود و ورزش ‌های بدون توپ هستند.


برای مطالعه بیشتر: درباره ورزش والیبال


ورزش بدون توپ ، یوگا و انعطاف پذیری

برخی افراد تصور می کنند که یوگا شبیه ژیمناستیک است و چون آنها مسن و دارای اندام نامتناسب و یا عضلات خشک هستند، نمی توانند تمرینات یوگا را انجام دهند. اما حقیقت این است که شما هرگز برای بهبود انعطاف پذیری بدن پیر نیستید.
برخی تمرینات یوگا با کشش مناسب عضله همراه هستند. این تمرینات موجب آزاد شدن اسید لاکتیک تولید شده در عضلات می شوند و سبب خشکی، فشار، درد و خستگی می گردند. همچنین یوگا حرکات مفاصل را افزایش داده و موجب افزایش لغزندگی مفاصل و بهبود حرکات بدن می شود.

ورزش بدون توپ ، یوگا و انعطاف پذیری

یوگا و قدرت

برخی تمرینات یوگا قدرتی بوده و به بهبود توانایی عضلات کمک می کنند. حرکات ایستاده موجب افزایش قدرت عضله پشت ران و عضلات شکم می شوند.

یوگا به بهبود حالت بدن کمک می کند

با افزایش انعطاف پذیری و قدرت، حالت بدن بهتر می شود. یکی دیگر از مزایای یوگا افزایش آگاهی بدن است. به این معنی که در صورت خمیده شدن و قوز کردن، شما سریع متوجه حالت بدن شده و آن را اصلاح می کنید.

یوگا، تمرکز و خلق وخو

بهبود توانایی تمرکز و خلق وخو از مزایای یوگا به شمار می رود. افرادی که یوگا کار می کنند اغلب خوشحال به نظر می رسند و تمرکز ذهنی خوبی دارند.در تحقیقات اخیر، اثرات یوگا بر افسردگی مورد مطالعه قرار گرفته اند. این اثرات مثبت به دلیل افزایش سطح اکسیژن مغز در نتیجه تمرینات یوگا است.

معرفی ورزش کبدی و بررسی تاریخچه، قوانین و روش بازی

یوگا تنفس را بهبود می بخشد

به دلیل تنفس عمیق در حین تمرینات یوگا، ظرفیت ریه و توانایی ورزش افزایش می یابد، اثرات آدرنالین (هورمون استرس) خنثی می شود و در نتیجه موجب تمدد اعصاب وریلکسیشن می گردد. اما یوگا شامل تمرینات هوازی مانند دویدن و دوچرخه سواری نیست.

یوگا تنفس را بهبود می بخشد

یوگا یعنی کاهش استرس و افزایش آرامش

حتی پس از اولین جلسه کلاس یوگا، شما قادرید کم شدن استرس را حس کنید. برخی تمرینات یوگا شامل تکنیک های مدیتیشن است که موجب تنفس عمیق، تسلط بر ذهن و توقف صدای ذهن که معمولا به دلیل استرس ایجاد می شود، می گردد.
خصوصیت ضد استرس یوگا یک پاسخ بیوشیمیایی است.
در برخی تحقیقات به ارتباط بین یوگا و افزایش هورمون اکسی توسین اشاره شده است. این هورمون به نام هورمون اعتماد وارتباط مشهور است وموجب افزایش آرامش و بهبود ارتباط با دیگران می شود.

فواید یوگا برای قلب

یوگا موجب کاهش فشار خون و آرام شدن ضربان قلب می شود که برای بیماران مبتلا به پرفشاری خون، بیماری های قلبی- عروقی و سکته یک اثر درمانی به شمار می رود. در مطالعات بیوشیمیایی، از یوگا به عنوان یک عامل آنتی اکسیدان یاد شده است که موجب کاهش کلسترول و تری گلیسرید خون و همچنین تقویت سیستم ایمنی می شود.

اثرات یوگا بر بیماری ها

اثرات درمانی یوگا به خوبی مشخص شده اند. این ورزش موجب بهبود بیماری های مزمن از جمله آسم، کمر درد، التهاب مفاصل، بی خوابی و MS می شود.

سایر مزایای یوگا

برخی مطالعات نشان می دهند که یوگا اثرات مثبتی بر یادگیری و حافظه، کند شدن روند پیری، افزایش اعتماد به نفس، بهبود روابط و ارتقای سطح انرژی دارد.

بررسی فواید بی‌نظیر ایروبیک برای جسم و ذهن از کاهش وزن تا بهبود خلق‌وخو

ورزش بدون توپ ، ژیمناستیک

می تواند پایه و سرآغازی برای موفقیت های آینده در ورزش و علاقه به آن تا انتهای عمر باشد و منجر به شرکت همیشگی، فعال و سالم در ورزش ها شود. ژیمناستیک بدن شما را روی فرم نگه می دارد و مهارت های اساسی و مهمی نظیر کنترل، انعطاف پذیری و قدرت را برایتان به ارمغان می آورد؛ بدان معنا که شما می توانید کار هایی مثل پریدن و جهش کردن را متفاوت تر از افراد عادی انجام دهید.

ورزش بدون توپ ، ژیمناستیک

تقویت و هماهنگی عضلات

ژیمناستیک فقط برای کسانی که می خواهند ژیمناست کار شوند، ضروری نیست. این رشته بیشترین کمک را به هماهنگی عضله و استخوان می کند. بنا بر این کسانی که می خواهند فرزندانشان در آینده ورزشکار موفقی شوند، حتما باید ژیمناست کار باشند. چابکی بدن یک فو تبا لیست به تمریناتی برمی گردد که او در کودکی انجام داده که در این زمینه حرکات ژیمناستیک بهترین کمک برای یک فو تبا لیست یا هر ورزشکار دیگری است.

فواید ژیمناستیک برای کودکان

شرکت در ژیمناستیک از سنین کودکی بسیار مهم است. در این سن تمام گروه های عضلانی، قدرت و انعطاف پذیری لازم را بدست می آورند. بعلاوه، با کاهش فشار خون و آزاد شدن آنزیم های آنتی اکسیدانی درون بدن، با تعدادی از اختلالات متابولیکی و ایمنی مبارزه می کند. همه بچه ها از شرکت در کلاس ها و مشارکت در ژیمناستیک بهره مند می شوند. فوایدی که در مطلب زیر ذکر شده است یک نمونه کوچک از فواید ژیمناستیک است.

اعتماد به نفس

انجام مهارت در پرتوها و میله ها به کودکان کمک می کند تا به توانایی های خود اعتماد کنند. این ورزش اعتماد به نفس آنها را در سایر حوزه های زندگی از جمله مدرسه، کار و… نیز افزایش خواهد داد. کنترل ذهنی و اعتماد به نفس برای ژیمناست ها و ورزشکاران بسیار مهم است. باور کنید یا نه، دستیابی به کنترل شخصی و اعتماد به نفس یک ویژگی مشترک در بین ژیمناست ها می باشد. آنها در مورد عملکرد خود احساس آگاهی و اطمینان می کنند. بنابراین یکی از فواید ژیمناستیک، افزایش اعتماد به نفس و قضاوت است.

تمرین کالیستنیک چیست و چگونه بدن را قوی و ورزیده می‌کند؟

این مقاله هم برایتان شاید مفید باشد: معرفی ورزش های زمستانی در ایران


هماهنگی با ورزش بدون توپ

آموزش ژیمناستیک به بهبود هماهنگی و حرکات بدن کمک می کند. در واقع اعتماد به نفس آن ها از این ناشی می شود که چگونه تمام اندام های آن ها با هم هماهنگ هستند زیرا “جهان” آنها فیزیکی است. افزایش هماهنگی و تعادل می تواند به افزایش آگاهی و حرکات بدن کمک کند. اگر به طور مدوام تمرینات ژیمناستیک انجام می دهید، می توانید از قسمت های مختلف بدن به روش های متنوع استفاده کنید. در نتیجه کنترل کلی و ثبات بدن را بهبود می بخشید.

توسعه قدرت با ورزش بدون توپ

جابجایی و بلند کردن بدن در طول فعالیت های ژیمناستیک باعث افزایش قدرت و نیروی بدنی می شود. این به معنی است که ژیمناست ها می توانند در سایر ورزش ها نیز موفق باشند. آیا یک کودک قوی می خواهید؟ پس با انتخاب ورزش ژیمناستیک او را در جای مناسب قرار می دهید.

توسعه قدرت

افزایش مهارت های پیچیده بدن

مطالعه اخیر در مورد فواید ژیمناستیک نشان می دهد که آموزش روزانه ژیمناستیک می تواند عملکرد و حرکات بدن را بهبود ببخشد. این به این معنی است که مهارت حرکتی بدن را برای جابجایی و وضعیت بهتر تسریع می بخشد. یادگیری مهارت های حرکتی تاثیر زیادی بر عضلات و استخوان های بدن دارد.علاوه براین ژیمناستیک می تواند بر توجه و ارتباطات نیز تأثیر بگذارد.

افزایش انعطاف پذیری با ورزش بدون توپ

از آنجا که ژیمناستیک شامل حرکات خاصی مانند موانع و چرخش هاست، بهبود انعطاف پذیری بسیار مهم است. خم شدن و پیچ و تاب خوردن در ژیمناستیک باعث کاهش هر نوع عضله و سفتی مفصل می شود. بنابراین ژیمناست ها می توانند طیف گسترده ای از حرکات را بدون آسیب دیدن مفاصل و عضلات خود انجام دهند. ژیمناست های جوان رباط ها، تاندون ها و مفاصل قوی تر و انعطاف پذیرتری دارند.

معرفی 10 مورد از فواید ژیمناستیک برای کودکان

ورزش بدون توپ ، بدنسازی

فرادی که می‌خواهند ساختار بدنشان را از طریق فعالیت شدید عضلانی تغییر دهند، به بدنسازی روی می‌آورند. بدنسازان بطور کلی از سه استراتژی اصلی برای به حداکثر رساندن قدرت عضلانی‌شان استفاده می‌کنند.

ورزش بدون توپ ، بدنسازی

روش اول، به حداکثر رساندن قدرت از طریق وزنه‌ها یا تجهیزات مقاومتی الاستیک و هیدرولیک است. استراتژی دوم، تاکید بر تغذیه تخصصی و جای دادن پروتئین اضافه و مکمل‌ها در رژیم غذایی روزانه است. استراتژی سوم هم، استراحت دادن کافی به بدن است که شامل خواب و همچنین ریکاوری بین تمرینات می‌باشد. رعایت این موارد برای هر کسی که تصمیم دارد بدنسازی کار کند، بسیار ضروری است.

فواید ورزش بدنسازی:


  • یکی از نخستین مزایایی که می‌توانید توسط فرایند بدنسازی تجربه کنید، نظم و انضباط است! همچون ورزش‌های دیگر، بدنسازی نیز یک روتین شخصی برای هر فرد ایجاد می‌کند که به آن عمل کند. شما می‌دانید که هر روز در هر شرایطی باید برای تمرین به باشگاه بروید. هیچ چیز نباید مانع رفتن شما به سالن بدنسازی در وقت مقرر شود. این مقدار نظم و انضباط در نهایت در زندگی اجتماعی شما نیز پدیدار می‌شود.
  • حفظ سلامتی، یک فاکتور ضروری برای همه است. برای آنکه از سلامت‌مان اطمینان حاصل کنیم، انجام فعالیت فیزیکی مطلوب، بسیار مهم است. بدنسازی، یکی از فعالیت‌های فیزیکی جامع است که می‌توان آنرا برای سالم و فعال ماندن عضلات، انجام داد.
  • یکی دیگر از مزایای عمده بدنسازی، توانایی آن برای افزایش اعتماد بنفس است. پرورش دادن عضلات بدنتان با موفقیت، و خوب بنظر رسیدن می‌تواند بر زندگی شما نیز تاثیر مثبتی بگذارد. شما دائما توسط خانواده و همسالان خود تحسین می‌شوید.
  • تمرینات بدنسازی به شما کمک خواهند کرد که استراحت کافی و خواب مناسبی داشته باشید.
فواید ورزش بدنسازی

مضرات و معایب ورزش بدون توپ ، بدنسازی:

  • تعدادی از افراد آنقدر در اینکار زیاده روی می‌کنند که کل رژیم غذایی شان از پروتئین تشکیل می‌شود.
  • با اینحال، مصرف بیش از حد پروتئین می‌تواند برای بدنتان، بیشتر مضر باشد تا مفید. پروتئین اضافه می‌تواند فشار زیادی بر ارگان‌های بدنتان مخصوصا کلیه‌ها وارد کند. هر چیزی، اندازه‌ای دارد که باید از آن آگاه باشید.
  • تمرین با وزنه، جزو اصلی‌ترین فعالیت‌ها در بدنسازی است. ایراد اصلی استفاده از وزنه‌ها، ایمنی آنهاست. باید به یاد داشته باشید که به تنهایی با وزنه‌ها تمرین نکنید. در عوض، برای جلوگیری از هرگونه شرایط ناخواسته، همیشه یک حریف تمرینی داشته باشید.
  • یکی دیگر از معایب تمرین با وزنه، این است که عمدا باعث آسیب رساندن به بدنتان می‌شوید. شما باید قادر به حفظ تعادل وزنه‌های سنگین باشید.
چگونه به کودکان یوگا آموزش دهیم؟+ آموزش بازی ها و حرکت‌های تمرینی دریوگا برای کودکان

سخن پایانی

شما در این مقاله با ورزش بدون توپ آشنا شدید.همچنین از مزایا و معایب آن ها آگاه شدید.اگر سوال یا نظری دارید آن را در کامنت مطرح کنید تا در اسرع وقت توسط ما جواب داده شود.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

https://u.to/Z1MQHAhttps://tinyurl.com/mu4jz943
https://zi0.ir/SU3UIhttps://cutt.ly/DSsWY1E
https://is.gd/MlBNI6https://b2n.ir/r42475

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا